Algemene Voorwaarden | Dream Advice
top of page

 

 


ALGEMENE VERKOOP- & FACTUURVOORWAARDEN VAN TOEPASSING OP ALLE PRESTATIES VAN DREAM ADVICE


1. Onze prijzen worden opgegeven in EURO en zijn steeds exclusief BTW. Elke verhoging van het BTW-tarief of van een andere belasting van welke aard ook tussen de offerte/ opdracht en/of de uitvoering ervan zal ten laste van de klant vallen. Alle facturen van Dream Advice worden steeds geldig per email naar de klant gestuurd. Prijsopgaven kunnen wijzigingen ondergaan door een onvoorziene verandering in de werkzaamheden en door aanvraag extra werken van de klant. De factuur moet betaald worden binnen het aantal dagen vermeld op de factuur, zonder korting behoudens andersluidende overeenkomst bij bestelling.

​

2. Bij niet-betaling op de vervaldag is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een intrest verschuldigd aan 2% per maand. In geval van achterstallige betaling behoudt Dream Advice het recht voor, en dit zonder voorafgaande ingebrekestelling, zijn prestaties op te heffen, ongeacht of deze voortvloeien uit het huidige dan wel uit voorgaande of latere bestelde offertes, en deze pas te hervatten, vanaf de regularisatie van alle betalingen; waarbij Dream Advice hiervoor geen schade, noch kostenvergoeding voor dient te betalen aan de klant. Daarenboven zal bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de schuld op de vervaldag van rechtswege en zonder ingebrekestelling een forfaitaire vergoeding verschuldigd zijn van 10% op het factuurbedrag, met een minimum van 125 EUR per factuur, vanaf de datum van aanmaning tot aan de volledige betaling. Elke vertraging in de betaling door de klant maakt alle verschuldigde sommen ineens opeisbaar en doet elke betalingsmodaliteit vervallen.


3. Elk bezwaar moet geschieden binnen de acht dagen na levering of na factuurdatum. Het dient te gebeuren per aangetekende brief en moet
gemotiveerd zijn. Bij gebrek aan bezwaar binnen de gestelde termijn wordt de factuur & de algemene voorwaarden geacht te zijn aanvaard.
Dream Advice heeft, na ingebrekestelling van de klant, het recht om verdere diensten, leveringen of prestaties te schorsen, totdat alle vervallen
facturen integraal werden vereffend. Dream Advice kan op eender welk moment de diensten, leveringen of prestaties met onmiddellijke ingang
schorsen indien U in staat van faillissement bevindt, het vrije beheer van uw vermogen heeft verloren, of indien U de overeenkomst of de
algemene voorwaarden en/of het werk van Dream Advice niet respecteert. Dream Advice moet hiervoor geen schade, noch kostenvergoeding
voor betalen aan de klant.

​

4. Dream Advice behoudt zich het recht voor de diensten in schijven te factureren en desgevallend een voorschot op de diensten te vorderen of volledig 100% upfront te factureren. Dream Advice behoudt zich het recht voor om de verdere uitvoering van de diensten te schorsen en afdoende waarborgen te eisen alvorens de verdere uitvoering van de diensten te hervatten indien het vertrouwen in de kredietwaardigheid van de klant geschokt wordt door daden van gerechtelijke uitvoering tegen de klant en / of andere gebeurtenissen die het vertrouwen in de goede uitvoering van de door de klant aangegane verbintenissen in vraag stellen en / of onmogelijk maken (zoals bv het niet betalen van de facturen, … ). Indien de klant weigert of zich in onmogelijkheid bevindt om hierop in te gaan behoudt Dream Advice zich het recht voor de overeenkomst te beëindigen en toepassing te maken van artikel 5.

 

5. Bij beëindiging van de samenwerking zal de klant alle door Dream Advice te verlenen diensten 100% op voorhand betalen, alsook de kosten die Dream Advice moet maken als gevolg van deze beëindiging, vermeerderd met een forfaitaire schadevergoeding van 50% van het bedrag dat Dream Advice nog had kunnen factureren aan de klant indien de overeenkomst volledig zou zijn uitgevoerd, en vermeerderd met alle externe kosten (zoals bv alle vormen van juridische kosten & advies, …) die hiervoor zouden nodig zijn. Het eventueel betaald voorschot blijft hoe dan ook verworven voor Dream Advice. Bovendien behoudt Dream Advice het recht om een hogere schadevergoeding te vorderen indien zij bewijst dat haar werkelijk geleden schade groter is dan de forfaitaire schade zoals hierboven bepaald.

 

6. Indien de klant de overeenkomst verbreekt of annuleert of indien de overeenkomst door zijn toedoen geen doorgang kan vinden, is die aan Dream Advice een schadevergoeding verschuldigd ten bedrage van 50% van het totaalbedrag van de bestelling, met een minimum van 850 euro, zelfs bij toekenning van termijnen van respijt.

​

7. Dream Advice is niet verantwoordelijk voor inbreuken op reproductierechten, copyrights of auteursrechten van derden, omdat Dream Advice ter goeder trouw de opdracht uitvoerde. Alleen de klant is volledig aansprakelijk. Elke betwisting inzake reproductierechten, auteursrechten, copyrights of een inbreuk op andere soorten vormen van rechten schorst de uitvoering van de opdracht & is de klant voor aansprakelijk. Mochten er toch bepaalde auteursrechten betaald dienen te worden op beeld,film, video, muziek en dergelijke, zal de klant hiervoor persoonlijk de nodige verplichtingen voldoen.
 

8. De Intellectuele eigendomsrechten verbonden aan het visuele ontwerp van de door Dream Advice gecreëerde gevraagde zaken worden overgedragen aan de klant, na de betaling van de factuur. Deze overdracht geldt in de meest volledige omvang, voor alle exploitatiewijzen en – vormen, voor de gehele duur van het desbetreffende recht en voor de gehele wereld. Indien deze gevraagde zaken foto’s of tekeningen bevatten die niet door de klant werden aangeleverd, maar door Dream Advice werden gehaald van een website die online foto’s en illustraties ter beschikking stelt al dan niet tegen betaling, dan is de gebruikslicentie die de klant op deze foto’s en tekeningen verkrijgt, afhankelijk van de voorwaarden, bepaald op de website van deze online bibliotheek. In de regel zal deze gebruikslicentie niet exclusief zijn. Dream Advice verstrekt geen enkele garantie met betrekking tot deze foto’s en illustraties.

​

9. Alle goederen en digitale gegevens (paswoorden, VISA gegevens, …) die toebehoren aan de klant en zich bij Dream Advice bevinden, worden er bewaard op risico van de klant. De klant erkent al zijn (zelfgekozen) paswoorden te hebben ontvangen & deze ook zelf bij te houden & te kennen.

 

10. Overmachtsituaties zoals bijvoorbeeld stakingen, publieke onrust, ziekte, familiale omstandigheden, administratieve maatregelen en andere onverwachte gebeurtenissen waarover Dream Advice geen controle heeft, bevrijden Dream Advice voor de duur van de hinder en voor hun draagwijdte, van haar verbintenissen, zonder recht op enige prijsvermindering of schadevergoeding voor de klant.

 

11. Dream Advice mag haar rechten en plichten voortvloeiend uit de overeenkomst, zonder voorafgaandelijke toestemming van de klant overdragen. Dream Advice mag zonder voorafgaandelijke toestemming van de klant onderaannemers aanstellen voor de uitvoering van de diensten, hierdoor blijft Dream Advice evenwel volledig aansprakelijk voor de uitvoering van de diensten door deze onderaannemers.

​

12. De werkuren starten steeds vanaf vertrek vanaf de maatschappelijke zetel t.e.m. aankomst op de maatschappelijke zetel gelegen in Beukenpark 50a, 9880 Aalter. Alle gepresteerde werkuren (waaronder ook telefonisch advies, beantwoorden van mails, …) worden correct tot op een seconde bijgehouden via een timetrackingsysteem. Het rapport hiervan vindt u bij iedere factuur.

​

13. Uit het oogpunt van efficiëntie zal de communicatie rond uit te voeren werken door Dream Advice enkel via e-mail verlopen. Omschrijf steeds in detail het gevraagde werk + gewenste opleveringsdatum. Alle benodigde stukken (ook die van de door U ingeschakelde tussenpersonen of andere partijen, zoals van uw boekhouder, medewerker(s), leveranciers, … dienen volledig en ruim op tijd aangeleverd te zijn. Als door Dream Advice extra werkzaamheden of spoedwerkzaamheden verricht moeten worden ten gevolge van het niet tijdig aanleveren van stukken, dan kunnen deze werkzaamheden tegen het daarvoor geldende spoedtarief in rekening gebracht worden.

​

14. Dream Advice voert steeds alle gevraagde werken uit in regie aan het geldend uurtarief. Dream Advice behoudt echter het recht om jaarlijkse prijsaanpassingen door te voeren in het uurtarief & verplaatsingskosten; of alle tarieven te indexeren of andere prijsverhogingen van derden door te rekenen aan de klant. Als diensten met spoed verricht dienen te worden, dan kan een spoedtarief /hoger uurtarief met een verhoging van minimum 30% in rekening gebracht worden. De snelheid waarmee de gevraagde werken worden uitgevoerd, is mede afhankelijk van de workload & het wachtende bestaand cliënteel van Dream Advice. Uiteraard stellen we alles in het werk om alle gevraagde werken zo snel mogelijk op deugdelijke wijze af te wikkelen. Dream Advice werkt namelijk volgens het principe van first-in, first-out. Tenzij U kiest voor het spoedtarief. Uit te voeren werken op zaterdag, zon- & feest- en vakantiedagen worden aan dubbel uurtarief gerekend. Ons spoedtarief is ook aan de orde wanneer er buiten de kantoortijden (voor 9u & na 18u) werk gepresteerd dient te worden.
 

15. Opgegeven termijnen zijn steeds bij benadering. Bij overschrijding kunnen zij geen aanleiding vormen tot enige vorm van schadevergoeding en vormt dit geen reden tot weigering tot het betalen van de aan de opdrachtnemer verschuldigde bedragen.

​

16. De prestaties worden uitgevoerd op basis van de gegevens die Dream Advice krijgt van de klant zelf, en Dream Advice kan bijgevolg niet aansprakelijk gesteld worden voor het eindresultaat.

 

17. Op alle overeenkomsten tussen Dream Advice en haar klanten is het Belgisch recht uitsluitend van toepassing. Voor alle geschillen zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement van Dream Advice bevoegd.

Alle partijen erkennen voorwaarden & het privacybeleid van Dream Advice te kennen en er volledig mee akkoord te gaan.
 

bottom of page